niedziela, 26 stycznia 2020

Sprawozdanie z Walnego Zebrania Delegatów 2020 - informacje i wytyczne związane z podjętymi nań decyzjami

W niedzielę 19.01.2020 w podłódzkim Dobieszkowie odbyło się coroczne posiedzenie najwyższej władzy polskiego speedrowera - Walnego Zebrania Delegatów Polskiej Federacji Klubów Speedrowerowych.
Pierwszym, zasługującym na szczególną uwagę, pozytywem jest wysoka, dawno niespotykana frekwencja uprawnionych delegatów - obecnych było 29 (na 45 uprawnionych) osób; w pierwszym terminie na sali były 24 osoby, co stanowiło quorum.

Dostępne w całości w poprzednim komunikacie sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności PFKS zostało przyjęte (praktycznie bez żadnej dyskusji, pomimo tego, że różnego rodzaju dysputy internetowe wskazywały na to, iż ta część obrad będzie bardzo gorąca), podobnie jak sprawozdanie Komisji Rewizyjnej. Sprawozdania są stałym elementem każdego z Zebrań. Nowością było głosowanie nad absolutorium dla każdego z czterech selekcjonerów kadr narodowych. Z racji tego, że trener reprezentacji open sam złożył rezygnację z pełnionej funkcji, jego praca nie była w tej formie oceniana. Pozostali trzej otrzymali absolutorium zbierając powyżej 20 pozytywnych głosów.

Zostało zgłoszonych 11 wniosków, które zostały przyjęte. Podaje się ich pełną treść; przy niektórych zostają dodane dyspozycje lub/i wyjaśnienia: 


  1. Stworzenie dwóch rund Indywidualnego Pucharu Polski Kadetów oraz Juniorów w sezonie 2020.
Mają to być rozgrywki analogiczne do IPP dla żaków oraz młodzików. Punktacja generalna IPPJ i IPPK również będzie analogiczna do IPPŻ i IPPMk.
W związku z tym dwa kluby są proszone o zgłoszenie chęci organizacji obu rund - dwa terminy (dowolnie wybrane spośród aktualnie wolnych) - w każdej z obu imprez zostanie rozegrane po jednej rundzie rozgrywek dla kadetów i juniorów.


  1. Ustalenie jednolitej nazwy dla rozgrywek ligowych o Drużynowe Mistrzostwo Polski, stworzenie oficjalnego logotypu, fanpage-a, kanału YouTube oraz wyznaczenie koordynatora z każdego klubu który będzie odpowiadał za przekazywanie materiałów.
Nazwa zostanie nadana przez Zarząd PFKS. Za koordynację pozostałych elementów powyższego wniosku odpowiada jego pomysłodawca - Kol. Bartosz Fryckowski.


  1. Precyzyjne określenie kar, które obligatoryjnie będą nakładane na klub za wtargnięcie na tor osoby nieupoważnionej.
RSS wyraźnie określa kto, kiedy i gdzie ma prawo przebywać w trakcie zawodów. Niestety praktyka pokazuje, że te zasady są nagminnie łamane, co ma negatywne konsekwencje związane z postrzeganiem dyscypliny przez obserwujących zawody. W związku z tym w RSS (i aneksach na kolejne sezony) zostanie dopisana kara finansowa dla klubu, którego członkowie nie przestrzegają tych zasad.


  1. Wykluczenie do końca zawodów jest finansowo równoznaczne z otrzymaniem czerwonej kartki.
Do RSS zostanie dopisany punkt, że kara wykluczenia do końca zawodów niesie za sobą konsekwencję finansową w wysokości równej finansowej konsekwencji czerwonej kartki.


  1. Koordynator sędziów określi zasady dotyczące oceny przekleństw podczas zawodów.
Wniosek jest wynikiem burzliwej dyskusji, którą można bardzo mocno uprościć do stwierdzenia: czy ciche przekleństwo w wyniku reakcji na np. upadek, nieadresowane pod niczyim adresem może być równoznaczne z niekulturalnym głośnym komentarzem oraz celowym obrażaniem innych uczestników zawodów (sędziego, przeciwników, kibiców)?


  1. Wyznaczanie sędziego pomocniczego na zawodach rangi mistrzowskiej (MPPK, IMP).
Postanowiono wykorzystać fakt, że MP zarówno parowe jak i indywidualne odbędą się “w zestawie” wielu turniejów w jednym miejscu i terminie, co spowoduje obecność wielu osób, w tym czynnych sędziów. W związku z tym obecni zostaną poproszeni o społeczne pełnienie funkcji sędziów pomocniczych wg zasad jakie obowiązywały kilkanaście lat temu.


  1. Zmiana punktacji w klasyfikacji końcowej turnieju z punktów biegowych na “turniejowe” (za zajęte miejsce w danym turnieju - za I miejsce X pkt, za II miejsce Y, itd.) w turnieju IPPŻ i IPPMk.
Różna, pod względem liczby uczestników, obsada poszczególnych rund PP sprawia, że wyniki uzyskane w poszczególnych zawodach nie są wartościowo tożsame. Zmiana ma na celu “usprawiedliwienie” systemu wartościowania uzyskanego wyniku sportowego.
Znowelizowany system punktacji będzie obowiązywał we wszystkich rozgrywkach IPP niezależnie od kategorii (patrz informacja przy wniosku nr 1).


  1. Ustalenie górnej granicy czasowej rozpoczęcia organizacji zawodów.
Od kilku lat nie ma w RSS górnej granicy czasowej wyznaczenia godziny rozpoczęcia zawodów - jest tylko dolna, ustalona na godzinę 10:00; dawniej była górna granica ustalona na godzinę 16:00. W związku z pojawiającymi się wzajemnymi złośliwościami pomiędzy klubami, zgłoszono wniosek o powrót do regulaminowego określenia górnej granicy czasowej.
Po głosowaniu, w wyniku którego niniejszy wniosek uzyskał aprobatę większości, przedyskutowano i przegłosowano przedział czasowy, w którym można ustalać rozpoczęcie zawodów. Największe poparcie uzyskał przedział 11:00 - 16:00 (wybierano z trzech opcji, opcje “przegrane” to 11-17 i 12-17).


  1. Zobligować zarząd do określenia konkretnych wymiarów wysokości krawężników.
Obecnie RSS określa tylko minimalną wysokość krawężnika na poziomie 5 cm. Zostanie określona również maksymalna wysokość, która zostanie wpisana do obowiązujących regulaminów.


  1. Organizacja zawodów MPPKŻ razem z IMPŻ i IMPKb, podczas jednego dnia w Poczesnej (Organizator Victoria Poczesna).
W związku ze zwiększeniem liczby zawodów dla żaków (dodanie jednej rundy IPPŻ oraz utworzenie rozgrywek DMPŻ) wykreślono z kalendarza zawody parowe dla tej kategorii. Nie spodobało się to trenerowi jednego z beniaminków i zgłosił wniosek wraz z gotowością organizacji zawodów.


  1. Począwszy od sezonu 2021 - likwidacja ekwiwalentów / kwot transferowych i rozliczeń klub-zawodnik  koordynowanych przez federację.
Faktyczne wprowadzenie w życie … prawa Bosmana.
Zmiany klubowe na przełomie sezonów 2019 i 2020 odbywają się na dotychczasowych zasadach - w myśl zasady, że nie zmienia się reguł w trakcie gry. Zmiany barw klubowych pomiędzy sezonami 2020 a 2021 będą miały miejsce już wg nowych zasad. 


Nadal nie ma gospodarza drugiej rundy drużynowych rozgrywek o Puchar Polski (DPP, DPPJ, PPDM) zaplanowanej na niedzielę, 21.06.2020. Jeśli któryś z klubów jest chętny na organizację, proszony jest o zgłoszenie takiej chęci.
Podobnie czekamy na dwa zgłoszenia w związku z przyjętym wnioskiem nr 1 (patrz wyżej).
Cykl zawodów Best Pairs ma już trzech gospodarzy. Jeśli jest jeszcze ktoś chętny jako czwarty, to do niedzieli 16.02.2020 ma możliwość zgłoszenia się. Jeśli do tego terminu chętnego nie będzie, cykl zamknie się w trzech turniejach.



Kwestia wyznaczania sędziów pozostanie taka sama jak w sezonie 2019 - neutralnego sędziego wyznacza “klub trzeci”. Dokładna rozpiska “klubu trzeciego” zostanie podana wraz z kalendarzem. Ponieważ zawsze była możliwość umowy międzyklubowej na “swojego” sędziego, prosimy o zawieranie takich umów również do niedzieli 16.02.2020 i podanie ich do wiadomości BA, tak by ułatwić pracę osobie rozpisującej schemat.