W środowy wieczór 7
listopada 2012 na BLOGu ukazał się POST informujący o możliwości zgłaszania propozycji
zmian regulaminowych oraz poddający pod Waszą opinię dwie zgłoszone wcześniej
propozycje, jak również (co dla większości powinno być priorytetem) możliwość
zgłoszenia chęci organizacji imprez w sezonie 2013.
To, że z możliwości
zgłoszenia propozycji regulaminowych skorzystało TYLKO sześć osób (w tym dwie w
imieniu klubów), już nikogo w Zarządzie nie dziwi (pomija się w tym miejscu
wartość merytoryczną niektórych propozycji, ale widać, że zgłaszający nawet takowe,
przynajmniej wykazują chęci i jakąkolwiek aktywność) – w ostatnich latach ta
liczba była podobna; w końcu zamiast zgłosić coś konstruktywnego, zawsze
łatwiej „stać z boku” i narzekać na wszystko wokoło, samemu nie robiąc nic, by próbować
zmienić rzeczywistość – smutna prawda w pełni ukazująca naszą, jako narodu,
mentalność.
Niestety, klubów
chętnych do organizacji imprez w roku 2013, we wskazanym terminie (25.11.2012,
a więc DWA I PÓŁ TYGODNIA od ogłoszenia – mało?, widocznie, dla niektórych –
tak) zgłosiło się TYLKO … pięć klubów. W związku z tym, podaje się, co
zatwierdził Zarząd PFKS, na wniosek BA:
· W
pierwszej kolejności porozdzielać finały pomiędzy te pięć klubów, które
zgłosiły to w terminie, wg ich wniosków.
· Przyznane
imprezy wpisać do kalendarza oraz powiadomić organizatorów, by ci, znając
rodzaj i termin imprezy mogli poczynić kroki formalne w kierunku pozyskiwania
środków na ich organizację – oba punkty zostały wypełnione.
· Przyjęto
obie propozycje podane do zaopiniowania w poście ogłaszającym powyższe (czytaj
post z 7.11.2012) – o łączeniu imprez, z zaznaczeniem, iż jeśli „pomysł się nie
sprawdzi” nastąpi powrót do dotychczasowych rozwiązań.
· Przyjęto
zasadę, by zobowiązać (nie jest [i nie będzie] to jednak wymóg regulaminowy, a
wyznacznik profesjonalnego podejścia organizacyjnego gospodarza imprezy, co
będzie miało przełożenie na przyznawanie imprez w przyszłości) organizatorów do
zapewnienia ciepłego posiłku dla wszystkich startujących w danym dniu zawodników
i ich opiekunów – zasada ta dotyczy imprez, w których są rozgrywane dwa różne
finały Mistrzostw czy Pucharu Polski oraz pojedynczych imprez, które wymagają
rozegrania więcej niż jednego turnieju; pomimo podania wybranym już
organizatorom tej zasady już po przyznaniu imprez – żaden nie zgłosił
zastrzeżeń co do jej słuszności oraz zadeklarował jej wypełnienie.
· Pozostało
kilka imprez do rozdzielenia. Postanowiono nie rozdzielać wszystkich finałów
wyłącznie pomiędzy „terminowymi” klubami, pomimo, że te wyraziły chęć
organizacji większej liczby imprez. Wobec czego podaje się co następuje w tej
kwestii:
o
Jako, że coraz więcej klubów ma w swoich
składach sporą liczbę zawodników najmłodszej kategorii, postanowiono dodać do
kalendarza imprezę, jakiej dotychczas nie rozgrywano – DMPMk.
o
Imprezy zostały połączone w „dwufinałowe
pakiety” – w takiej formie będą przyjmowane propozycje.
o
Propozycje będą przyjmowane do środy 19
grudnia 2012, do godziny 23:59; złożenie propozycji jest jednoznaczne z
deklaracją przyjęcia i wypełnienia podanej wyżej zasady dotyczącej posiłku.
o
Jeżeli na któreś z imprez, na których
organizację nie zgłosi się żaden chętny klub, impreza w bieżącym sezonie nie
odbędzie się – nie planuje się narzucać na nikogo przymusu organizacyjnego.
o
Przypomina się o obowiązku zapewnienia
zawodnikom / parom / drużynom nagród i pamiątek określonych w RSS w punktach
12.11, 12.12 i 12.13; mając na uwadze doświadczenia zebrane w ostatnim czasie
(opinie na temat organizacji niektórych imprez) w ramach najbliższych zmian
regulaminowych planowane jest dopisanie dotkliwych kar za nieprzestrzeganie
powyższych.
o
Przypomina się również (patrz POST z
7.11), iż planowane jest dopisanie do regulaminu / aneksu dotkliwych kar za
rezygnację z organizacji przyznanych imprez.
Przyznane imprezy finałowe w sezonie 2013 (w
kolejności ich rozgrywania):
·
Sobota 25 maja – Leszno: IMPMc i MPPKK.
·
Sobota 22 czerwca – Bydgoszcz: IMPK i
MPPKMc.
·
Sobota 7 września – Toruń: MPPKJ i
IMPMk.
·
Sobota 21 września – Żołędowo: DMPK i
DMPMc.
·
Sobota 12 października – Gniezno: IMPJ i
DPP.
·
Niedziela 20 października – Bydgoszcz
(15-lecie BTS”S”): półfinały i finał IMP – w programie imprezy, jako kończącej
sezon 2013, wręczenie medali i pucharów za DMO i DMP.
Pozostałe „pakiety do wzięcia”:
·
MPPK i DMPMk
·
DMPJ i MPPKMk (pakiet na pewno jesienny
– ze względu na wiosenne eliminacje do DMPJ)
·
Trzy finały „do wzięcia” w pakiecie lub
„przy okazji” innych imprez:
o
DPPJ
o
IMPWeteranów
o
IMPKobiet
Jak zostało wyżej
wspomniane, planuje się podać gospodarzy finałów jeszcze przed świętami. Jeżeli
to się uda, w kalendarz zostaną dopisane terminy DMP i różnego rodzaju imprez
towarzyskich (jeśli takowe zostaną zgłoszone – tu przypomina się punkty 1.5.18.
i 5.3. RSS; planowane jest dopisanie kar za „samowolkę”) i w takiej formie
zostaną przedstawione koordynatorom, by ci jak najszybciej dopisali rozgrywki
okręgowe.
CAŁY terminarz planuje
się podać przed Walnym Zebraniem Delegatów PFKS; powiadomienia o nim zostaną
rozesłane zgodnie ze Statutem PFKS, jednakże już teraz wstępnie informuje się,
iż takowe będzie miało miejsce w niedzielę 27 stycznia 2013 w Bydgoszczy.