niedziela, 25 lutego 2024

Walne Zebranie Delegatów PFKS 2024 - protokoły

Wersja uzupełniona o wcześniej nieudostępnione uzupełnienie sprawozdania Komisji Rewizyjnej o część finansową tego sprawozdania




PROTOKÓŁ WALNEGO SPRAWOZDAWCZEGO ZEBRANIA DELEGATÓW

POLSKIEJ FEDERACJI KLUBÓW SPEEDROWEROWYCH

GNIEZNO 11.02.2024



Otwarcie obrad - dokonał go aktualny Prezes PFKS Paweł Woźny.


Wybór Komisji Mandatowej - jednogłośnie wybrano ją w składzie Paweł Cegielski, Arkadiusz Szymański.

Jednogłośnie przyjęto protokół ww komisji: w pierwszym terminie o godzinie 12:00 na sali było obecnych 17 osób (wymagana minimalna liczba delegatów wynosiła 27), wobec czego Zebranie nie mogło się rozpocząć; Zebranie rozpoczęło się w drugim terminie o godzinie 12:30, w obecności 24 osób.

Lista obecności stanowi załącznik do protokołu Komisji Mandatowej - w Zebraniu uczestniczyli (publikowanie listy obecności w pełnej formie jest niezgodne z RODO): Zarząd w składzie 4 osób, Komisja Rewizyjna w komplecie (3 osoby), po 2 przedstawicieli BTS”S” Bydgoszcz i ULKS Mustanga Żołędowo, po 1 przedstawicielu SFC Lwów Częstochowa, MKS Śląska Świętochłowice, Harpagana Zielona Góra i Pavartu Rawicz oraz po 3 przedstawicieli KS Orła Gniezno, TSŻ Toruń i Szawera Leszno.  


Jednogłośnie dokonano wyboru Prezydium Zebrania: Przewodniczący - Paweł Woźny, Zastępca - Sebastian Charbich, Sekretarz - Maciej Laskowski.


Jednogłośnie zatwierdzono porządek obrad; w trakcie przedstawiania zgłoszono wniosek o dopisanie do porządku obrad sprawozdania Centralnego Kolegium Sędziów oraz Federacyjnego Trybunału Speedrowerowego, który został odrzucony (5 głosów za, 6 przeciw, 12 wstrzymujących).


Jednogłośnie dokonano wyboru Komisji Uchwał i Wniosków: Przewodniczący - Łukasz Rajewski, Sekretarz - Aleksandra Kaczmarek, Członek - Sebastian Baldys.


Sprawozdania Zarządu i Komisji Rewizyjnej

Oba zostały podane do wiadomości w terminie poprzedzającym Zebranie. Podczas Zebrania swoje sprawozdanie uzupełniła Komisja Rewizyjna o część finansową (TUTAJ dostępne to uzupełnienie). 

Złożono wniosek o votum zaufania dla urzędującego Zarządu *. (* - wyniki głosowań nad zgłoszonymi wnioskami w załączonym protokole Komisji Uchwał i Wniosków).


Elementy dyskusji nad sprawozdaniami oraz dyskusji na temat określenia kierunków działania, celów i założeń Federacji na rok 2024 zakończyły się złożeniem wniosków, które były głosowane w końcowej fazie Zebrania **. Zostały również złożone wolne wnioski **. (** - wnioski, wraz z wynikami głosowań nad nimi zostały zapisane w protokole Komisji Uchwał i Wniosków).


Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem uchwał i wniosków **.


Nastąpiło zamknięcie obrad.


Podpisano:

Przewodniczący Zebrania - Paweł Woźny

Sekretarz Zebrania - Maciej Laskowski






PROTOKÓŁ KOMISJI UCHWAŁ I WNIOSKÓW ** - SPRAWOZDAWCZEGO ZEBRANIA DELEGATÓW POLSKIEJ FEDERACJI KLUBÓW SPEEDROWEROWYCH, GNIEZNO 11.02.2024



WNIOSKI PRZYJĘTE:


  1. Votum zaufania dla urzędującego Zarządu. (17 głosów ZA - 0 PRZECIW - 7 WSTRZYMUJĄCYCH)


  1. Podjęcie przez Zarząd (do 31.03.2024) działań mających na celu dokonanie formalności umowy z bankiem, dokonanie zmian w CRBR oraz zawarcie pisemnej umowy z księgowym dotyczącej prowadzenia spraw finansowych. (22 - 0 - 0)


  1. Przygotowanie i wprowadzenie zmian w formatce finansowej dla każdego klubu z osobna (dane dotyczące zobowiązań, wpłat klubów w ujęciu historycznym). (20 - 0 - 2)


  1. Wyłączenie kwoty składki członkowskiej od pozostałych opłat startowych i licencyjnych. (18 - 0 - 4)


  1. Bezwzględne przestrzeganie zasady dotyczącej wydawania licencji / nadania numeru licencji / zatwierdzania zawodników do rozgrywek dopiero po dokonaniu wpłat z tego wynikających. (20 - 1 - 1)


  1. Zwolnienie osób fizycznych udzielających się czynnie w rozwój Federacji ze wszystkich opłat wynikających z zapisów statutowych i regulaminowych. (21 - 0 - 1)


  1. Prowadzenie przez Zarząd rozważnej i zgodnej z ustawą skarbową polityki finansowej w zakresie wydawania środków pochodzących z opłat klubowych. (17 - 0 - 5)


  1. Utrzymanie opłat startowych na poziomie stawek z sezonu 2023. (22 - 0 - 0)


  1. Podjęcie współpracy z osobami spoza Zarządu odpowiedzialnymi za pozyskanie środków wspierających finanse Federacji. (22 - 0 - 0)


  1. Zniesienie obowiązku prowadzenia transmisji video na żywo z zawodów, zastępując to obowiązkiem publikacji atrakcyjnych fragmentów zawodów w formie ogólnodostępnej - szczegóły techniczne opracuje CSS. (19 - 1 - 2)


  1. Stworzenie części technicznej, w tym grafik, szablonów, itp pomocnych w tworzeniu materiałów video z zawodów. (19 - 0 - 3)


  1. Wprowadzenie obowiązku posiadania tablicy wyników meczów ligowych (CSS / CS 1.L) widocznej dla kibiców - szczegóły techniczne opracuje CSS. (22 - 0 - 0)


  1. Skrócenie przerwy dla drużyny w meczu ligowym (CSS / CS 1.L) z pięciu do dwóch minut. (21 - 0 - 1)


  1. Nieskuteczność interwencji VAR dokonanej na żądanie jednej z drużyn pozbawia tę drużynę możliwości skorzystania z dwuminutowej przerwy dla drużyny. (14 - 2 - 6)


  1. Stworzenie krótkometrażowego dokumentalnego filmu o speedrowerze. (21 - 0 - 1)


  1. Stworzenie wytycznych dotyczących scenariusza przebiegu meczu ligowego. (22 - 0 - 0)


  1. Wprowadzenie minimalnej liczby 16 zgłoszonych uczestników zawodów rangi IMP, żeby takowe mogły się odbyć - dotyczy wszystkich kategorii powyżej kategorii ŻAK. (20 - 0 - 2)


  1. Przeprowadzenie kampanii marketingowej mającej na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat speedrowera. (22 - 0 - 0)


  1. Zezwolenie zawodnikowi na reprezentowanie barw co najwyżej dwóch klubów w ciągu sezonu, jednego na podstawie umowy kontraktowej, drugi na podstawie umowy wypożyczenia na wskazane rozgrywki - nie dotyczy lig okręgowych. (21 - 0 - 1)


  1.  Zatwierdzenie zmian w rozgrywkach IMPŻ i IPPŻ wg poniższego spisu (22 - 0 - 0):

    1. rozbudowanie formuły decydującej fazy zawodów I/26z/29b i I/40z/43b o dwa wyścigi wg zasad:

      1. do decydującej fazy awansuje po 6 (zamiast 4) zawodników z obu grup eliminacyjnych

      2. zawodnicy z miejsc 1-2 mają miejsce w półfinale, zawodnicy z miejsc 3-6 jadą w “ćwierćfinale”

      3. pierwsi dwaj zawodnicy z “ćwierćfinału” awansują do półfinału, III i IV odpadają, zajmując miejsca 9-12 w całych zawodach

      4. półfinały i finał jak dotychczas

    2. ograniczenie liczby zawodników w zawodach eliminacyjnych IMPŻ oraz IPPŻ do 40 w jednej kategorii

      1. w rundzie eliminacyjnej IMPŻ danej kategorii w przypadku przekroczenia liczby zgłoszeń powyżej 40, pierwszeństwo ma pierwsza 16-ka z ubiegłego sezonu

      2. gospodarz ma gwarantowane minimum 3 miejsca w zawodach każdej kategorii

      3. gospodarz nie może przekroczyć 40% stawki zawodniczej danej kategorii; w przypadku braku innych zawodników, gospodarz może przekroczyć ten limit w celu uzupełnienia stawki wg planowanego schematu 

    3. jako podstawa do obliczenia proporcji liczby awansujących do finału IMPŻ (danej kategorii) z poszczególnych okręgów są brani pod uwagę wyłącznie zawodnicy, którzy wzięli udział w co najmniej dwóch turniejach eliminacyjnych

    4. wprowadzenie sankcji za poruszenie się po komendzie GOTÓW dla zawodników kategorii Żak10 - cofnięcie zawodnika o 2m od taśmy

    5. wprowadzenie obowiązku używania rowerów w pełni zgodnych z RSS dla zawodników kategorii Żak10

    6. wprowadzenie obowiązku (niektórzy sędziowie już to z własnej woli czynili) przeprowadzenia osobnej odprawy sędziego z rodzicami i opiekunami zawodników 


  1. Zobowiązanie klubów do przedstawienia wykazu zawodników z informacją o dacie ważności badań lekarskich - szczegóły techniczne zostaną podane do wiadomości przed rozpoczęciem sezonu. (21 - 0 - 1)


  1. Wszystkie zawody organizowane przez klub zrzeszony w PFKS muszą być zgłoszone do PFKS w terminie minimum trzech dni przed zawodami. (22 - 0 - 0)


  1. Zawodnicy posiadający licencję zawodniczą wydaną przez PFKS / numer licencji zawodniczej nadanej przez PFKS mają prawo startować wyłącznie w zawodach zgłoszonych do PFKS. (22 - 0 - 0)


  1. Zobowiązanie Zarządu PFKS do stworzenia jednolitego i czytelnego regulaminu. (15 - 0 - 7)


  1. Obniżenie o 50% kwoty opłaty wpisowej dla drugiej drużyny jednego klubu, jeśli ten zgłosi dwie drużyny do rozgrywek ligowych. (22 - 0 - 0)


  1. Możliwość startu drugiej drużyny klubu, który w rozgrywkach ligowych jest reprezentowany przez dwie drużyny, w rozgrywkach DMP (nieligowych), MPPK i DPP. (22 - 0 - 0)


  1. Zlecenie produkcji medali MP wg ujednoliconego wzoru. (18 - 0 - 4)


  1. Wprowadzenie od sezonu 2025 obowiązku posiadania drużyny startującej w CSSJ (CS Superliga Juniorów; drużyna 4+1) dla wszystkich klubów startujących w rozgrywkach ligowych seniorów (CSS / CS 1.L). (21 - 0 - 1)


  1. Zmiana terminu rozgrywania części meczów ligowych (CSS / CS 1.L) na sobotę - obowiązuje od sezonu 2025, szczegóły zostaną podane wraz z terminarzem. (22 - 0 - 0)


  1. Zwiększenie kar za zachowania podczas zawodów za nieodpowiednie zachowanie, w tym używanie niecenzuralnego słownictwa, będące antyreklamą sportu. (14 - 5 - 3)



WNIOSKI NIEPRZYJĘTE:


  1. Wprowadzenie nagród finansowych dla zawodników zdobywców medali IMP. (1 - 21 - 0)


  1. Wzajemna zamiana zaplanowanych na 1-2.06 i 8-9.06.2024 wydarzeń ujętych w kalendarzu rozgrywek na sezon 2024. (3 - 5 - 14)


  1. Zmiana sposobu wyznaczania sędziów. (0 - 1 - 21) 


Podpisano:

Przewodniczący KUiW - Łukasz Rajewski

Sekretarz KUiW - Aleksandra Kaczmarek

Członek KUiW - Sebastian Baldys