piątek, 7 grudnia 2012

Co, gdzie, kiedy w sezonie 2013 - info nr 1


W środowy wieczór 7 listopada 2012 na BLOGu ukazał się POST informujący o możliwości zgłaszania propozycji zmian regulaminowych oraz poddający pod Waszą opinię dwie zgłoszone wcześniej propozycje, jak również (co dla większości powinno być priorytetem) możliwość zgłoszenia chęci organizacji imprez w sezonie 2013.


To, że z możliwości zgłoszenia propozycji regulaminowych skorzystało TYLKO sześć osób (w tym dwie w imieniu klubów), już nikogo w Zarządzie nie dziwi (pomija się w tym miejscu wartość merytoryczną niektórych propozycji, ale widać, że zgłaszający nawet takowe, przynajmniej wykazują chęci i jakąkolwiek aktywność) – w ostatnich latach ta liczba była podobna; w końcu zamiast zgłosić coś konstruktywnego, zawsze łatwiej „stać z boku” i narzekać na wszystko wokoło, samemu nie robiąc nic, by próbować zmienić rzeczywistość – smutna prawda w pełni ukazująca naszą, jako narodu, mentalność.


Niestety, klubów chętnych do organizacji imprez w roku 2013, we wskazanym terminie (25.11.2012, a więc DWA I PÓŁ TYGODNIA od ogłoszenia – mało?, widocznie, dla niektórych – tak) zgłosiło się TYLKO … pięć klubów. W związku z tym, podaje się, co zatwierdził Zarząd PFKS, na wniosek BA:

·       W pierwszej kolejności porozdzielać finały pomiędzy te pięć klubów, które zgłosiły to w terminie, wg ich wniosków.

·       Przyznane imprezy wpisać do kalendarza oraz powiadomić organizatorów, by ci, znając rodzaj i termin imprezy mogli poczynić kroki formalne w kierunku pozyskiwania środków na ich organizację – oba punkty zostały wypełnione.

·       Przyjęto obie propozycje podane do zaopiniowania w poście ogłaszającym powyższe (czytaj post z 7.11.2012) – o łączeniu imprez, z zaznaczeniem, iż jeśli „pomysł się nie sprawdzi” nastąpi powrót do dotychczasowych rozwiązań.

·       Przyjęto zasadę, by zobowiązać (nie jest [i nie będzie] to jednak wymóg regulaminowy, a wyznacznik profesjonalnego podejścia organizacyjnego gospodarza imprezy, co będzie miało przełożenie na przyznawanie imprez w przyszłości) organizatorów do zapewnienia ciepłego posiłku dla wszystkich startujących w danym dniu zawodników i ich opiekunów – zasada ta dotyczy imprez, w których są rozgrywane dwa różne finały Mistrzostw czy Pucharu Polski oraz pojedynczych imprez, które wymagają rozegrania więcej niż jednego turnieju; pomimo podania wybranym już organizatorom tej zasady już po przyznaniu imprez – żaden nie zgłosił zastrzeżeń co do jej słuszności oraz zadeklarował jej wypełnienie.

·       Pozostało kilka imprez do rozdzielenia. Postanowiono nie rozdzielać wszystkich finałów wyłącznie pomiędzy „terminowymi” klubami, pomimo, że te wyraziły chęć organizacji większej liczby imprez. Wobec czego podaje się co następuje w tej kwestii:

o     Jako, że coraz więcej klubów ma w swoich składach sporą liczbę zawodników najmłodszej kategorii, postanowiono dodać do kalendarza imprezę, jakiej dotychczas nie rozgrywano – DMPMk.

o     Imprezy zostały połączone w „dwufinałowe pakiety” – w takiej formie będą przyjmowane propozycje.

o     Propozycje będą przyjmowane do środy 19 grudnia 2012, do godziny 23:59; złożenie propozycji jest jednoznaczne z deklaracją przyjęcia i wypełnienia podanej wyżej zasady dotyczącej posiłku.

o     Jeżeli na któreś z imprez, na których organizację nie zgłosi się żaden chętny klub, impreza w bieżącym sezonie nie odbędzie się – nie planuje się narzucać na nikogo przymusu organizacyjnego.

o     Przypomina się o obowiązku zapewnienia zawodnikom / parom / drużynom nagród i pamiątek określonych w RSS w punktach 12.11, 12.12 i 12.13; mając na uwadze doświadczenia zebrane w ostatnim czasie (opinie na temat organizacji niektórych imprez) w ramach najbliższych zmian regulaminowych planowane jest dopisanie dotkliwych kar za nieprzestrzeganie powyższych.

o     Przypomina się również (patrz POST z 7.11), iż planowane jest dopisanie do regulaminu / aneksu dotkliwych kar za rezygnację z organizacji przyznanych imprez.


Przyznane imprezy finałowe w sezonie 2013 (w kolejności ich rozgrywania):

·         Sobota 25 maja – Leszno: IMPMc i MPPKK.

·         Sobota 22 czerwca – Bydgoszcz: IMPK i MPPKMc.

·         Sobota 7 września – Toruń: MPPKJ i IMPMk.

·         Sobota 21 września – Żołędowo: DMPK i DMPMc.

·         Sobota 12 października – Gniezno: IMPJ i DPP.

·         Niedziela 20 października – Bydgoszcz (15-lecie BTS”S”): półfinały i finał IMP – w programie imprezy, jako kończącej sezon 2013, wręczenie medali i pucharów za DMO i DMP.


Pozostałe „pakiety do wzięcia”:

·         MPPK i DMPMk

·         DMPJ i MPPKMk (pakiet na pewno jesienny – ze względu na wiosenne eliminacje do DMPJ)

·         Trzy finały „do wzięcia” w pakiecie lub „przy okazji” innych imprez:
o     DPPJ
o     IMPWeteranów
o     IMPKobiet


Jak zostało wyżej wspomniane, planuje się podać gospodarzy finałów jeszcze przed świętami. Jeżeli to się uda, w kalendarz zostaną dopisane terminy DMP i różnego rodzaju imprez towarzyskich (jeśli takowe zostaną zgłoszone – tu przypomina się punkty 1.5.18. i 5.3. RSS; planowane jest dopisanie kar za „samowolkę”) i w takiej formie zostaną przedstawione koordynatorom, by ci jak najszybciej dopisali rozgrywki okręgowe.


CAŁY terminarz planuje się podać przed Walnym Zebraniem Delegatów PFKS; powiadomienia o nim zostaną rozesłane zgodnie ze Statutem PFKS, jednakże już teraz wstępnie informuje się, iż takowe będzie miało miejsce w niedzielę 27 stycznia 2013 w Bydgoszczy.